Räätälöi oma matkasi!
- Valitse +1000 lentojen, hotellien ja golfkenttien joukosta.
Usein kysyttyä

ENNEN VARAAMISTA

Miten varaan Golf Plaisirin omatoimimatkan?

Golf Plaisirin omatoimimatkojen kautta voit etsiä haluamasi hotellin, lennot ja lähtöajat golfkentille. Saat heti osuman etsimällesi tuhansien vaihtoehtojen joukosta. Näytämme myös ajankohtaiset hinnat. Omatoimimatkoilla matkustat itsenäisesti ja matkan varaaminen onnistuu vain tältä nettisivulta.

Miten maksan matkani?

Omatoimimatkojen varaukset tulee maksaa kokonaisuudessaan pankki-tai luottokortilla tai verkkopankkimaksuna varauksen yhteydessä. Huomioithan, että jotkin pankit vaativat verkkopankkitunnistautumista maksutapahtumassa.

Olemme isompi matkaryhmä. Voimmeko tehdä yhteisen matkavarauksen?

Koska monilla lentoyhtiöillä on omat säännöt ja ehdot sekä toisinaan ryhmäalennuksia isommalle joukolle, matkoja ei voida etsiä/varata yli 9:lle henkilölle samanaikaisesti. Jos toivot tehdä ryhmävarauksen, ota yhteyttä myyntiin.

Voisitteko lähettää tarjouksen omatoimimatkasta?

Ei. Ei ole mahdollista sillä matkojen hinnat sekä hotellien ja lentojen saatavuudet vaihtuvat jatkuvasti. Saat ajankohtaisen hinnan uuden haun yhteydessä.

Voinko varata omatoimimatkan puhelimitse tai sähköpostilla?

Ei. Omatoimimatkoja voi ostaa vain nettisivujen kautta.  

ENNEN MATKAA

Miten paljon voin ottaa matkatavaroita?

Matkatavaroiden sallittu määrä riippuu lentoyhtiöstä ja ostamastasi matkalipputyypistä.Lue lisätiedot eri lentoyhtiöiden sivuilta.

Miten varaan golfbägin?

Golfbäg voidaan lisätä varaukselle sen jälkeen, kun olet saanut varausvahvistuksen, matka-asiakirjasi ja sieltä löytyvän lennon varausnumeron. Golfbäg varataan ja maksetaan erikseen lentoyhtiön tai Golf Plaisirin asiakaspalvelun kautta.

Miten saan lentolippuni ja matkustusasiakirjani?

Kun olet tehnyt matkavarauksen, saat sähköpostin nimeltä Matka-asiakirjasi. Tämä asiakirja on lippusi. Ota se yhdessä varausvahvistuksen kanssa matkalle mukaan.

Mitä teen, jos haluan peruuttaa matkani?

Jos sinun täytyy perua matkasi, ilmoita siitä sähköpostitse osoitteeseen: flex-golf@golfplaisir.fi.

Voinko vaihtaa lentoani?

Pääasiassa ei. Lentoja voidaan yksittäisissä tapauksissa vaihtaa lisämaksusta. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse flex-golf@golfplaisir.fi , jos joudut vaihtamaan lentosi.

Voinko vaihtaa hotelliani?

Pääasiassa hotellivarauksia ei voida perua tai muuttaa. Yksittäisissä tapauksissa hotelleita voidaan vaihtaa lisämaksusta. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse flex-golf@golfplaisir.fi , jos joudut vaihtamaan hotelliasi.

Voinko muuttaa lähtöaikojani golfissa?

Lähtöaikoja voidaan muuttaa golfklubista ja saatavuuksista riippuen lisämaksusta. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse flex-golf@golfplaisir.fi , jos joudut vaihtamaan lähtöaikojasi.

Onko tulevassa matkakohteessani turvallista?

Golf Plaisir ja Apollomatkat seuraavat aina ulkoministeriön matkustustiedotteita- ja suosituksia, joista saat tietoa lomamaasi matkustusturvallisuudesta. Lue lisää.

Mitä rokotuksia tarvitsen?

Sairauksien estämiseksi loman aikana ja sen jälkeen on sinun vastuullasi tutkia tarvittavat rokotukset hyvissä ajoin ennen matkaa. Lisätietoa löytyy Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen internetsivuilta www.thl.fi (Rokottaminen > Matkailijan terveysopas). Nettisivu antaa neuvoja siitä, mitä ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä sinun tulisi tehdä sairauden välttämiseksi. Matkanjärjestäjä ei ole vastuussa ilmoittaamaan sairauksista ja infektioista, jotka ovat pysyvästi tai voivat tarttua määräpaikasta. Lentoyhtiöiden säännöt saattavat poiketa liittyen raskaana olevan matkustamiseen. Useimmat lentoyhtiöt rajoittavat matkustamista, mikäli raskaus on edennyt 28. raskausviikolle. Matkustajan tulee ennen matkalle lähtöä tarkistaa lentoyhtiötä koskevat säännöt. Lentoyhtiö voi vaatia englanninkielisen raskaustodistuksen.

Kauan passin tulee olla voimassa ja tarvitsenko viisumia?

Yleisten matkapakettiehtojen mukaan (kohta 2.3) matkustajan on itse huolehdittava matkalla tarvittavista asiakirjoista. Varmista hyvissä ajoin ennen lähtöä, että sinulla on ehjä, voimassa oleva passi. Golf Plaisir ei vastaa seurauksista, jotka aiheutuvat siitä, että matkustajalla ei ole voimassa olevaa passia tai viisumia. Tarkista tarkemmat tiedot passista ja viisumista täältä: EU-maissa 1.3.1999 jälkeen myönnettyä henkilökorttia voidaan käyttää passin sijaan matkustusasiakirjana tietyissä maissa. Tarkista tarkemmat tiedot Poliisin internetsivuilta www.poliisi.fi (Henkilökortti > Henkilökortti matkustusasiakirjana). Kela-kortti tai ajokortti eivät ole riittäviä matkustusasiakirjoja. EU:n ulkopuolelle matkustettaessa passi on välttämätön.  

MATKAN AIKANA

Milloin voin tehdä lähtöselvityksen?

Suosittelemme, että teet lähtöselvityksen vähintään kaksi tuntia ennen lähtöä Euroopan sisäisillä matkoilla ja vähintään kolme tuntia ennen lähtöä Euroopan ulkopuolelle suuntaavilla matkoilla. Lähtevien lentojen aikamuutoksista ilmoitetaan joko sähköpostitse tai tekstiviestillä. On tärkeää, että olet tavoitettavissa antamallasi matkapuhelinnumerolla ja sähköpostiosoitteella.

Lähteekö lento aikataulussa?

Suosittelemme, että tarkistat lähteekö lentosi oikeaan aikaan hyvissä ajoin suoraan lentoyhtiön tai checkmytrip.com -sivuston kautta. Omatoimimatkoilla matkustajan vastuulla on tarkistaa ja ottaa huomioon kaikki aikataulumuutokset. Golf Plaisir tai Apollo ei ole vastuussa mahdollisista lisäkustannuksista, jotka aiheutuvat muutoksista. Golf Plaisir ja Apollo noudattavat aina lentoyhtiön sääntöjä, jos aikataulut muuttuvat.

Onko Golf Plaisirin henkilökuntaa vastassa lentokentällä?

Kun lähdet omatoimimatkalle, matkustat yksin. Golf Plaisirin henkilökuntaa ei ole paikan päällä kohteessa. Lentokenttäkuljetukset ei myöskään sisälly matkan hintaan, vaan ne hoidetaan omatoimisesti.

Kuinka pääsen hotelliin ja golfkentälle?

Kun lähdet omatoimimatkalle, matkustat yksin ja olet itse vastuussa kuljetuksista esimerkiksi lentokentälle ja hotellille.  

MATKAN JÄLKEEN

Miten voin reklamoida matkasta?

Jos kyse on sairastumisesta, loukkaantumisesta tai murrosta, ota yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Jos haluat jättää palautetta tai et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä flex-golf@golfplaisir.fi tai soita numeroon: +358 9 6154 7406. Muistathan lähettää palautteesi viimeistään kaksi kuukautta loman jälkeen.